Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2011 20:43 - Google AdWords – или как да ни намерят, ако сайтът ни не е популярен
Автор: boyan Категория: Технологии   
Прочетен: 28319 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 01.04.2011 20:52


Google AdWords – или как да ни намерят, ако сайтът ни не е популярен   Знаете ли какво е Google? Знаете? Не може да бъде! Да, кой не знай Google, кой не е чувал за него...   Всеки, който влезне в интернет, рано или късно търси нещо чрез Google. Изчистеният интерфейс и лесната работа само спомагат за по-бързото разпространение на търсачката. Но днес не сме се събрали, за да й правим реклама. Идеята ни е да видим как можем да я впрегнем да работи за нас.   Какво е AdWords? AdWords са онези малки препратки, които излизат преди резултатите от търсенето в Google. „Спонсорирани връзки“, както са наречени, или реклами. С тяхна помощ сайтовете, които не излизат на първата или първите ХХ страници при стандартното търсене, могат да „изпреварят“ резултатите. И при това – тези сайтове плащат за това си удоволствие, само когато потребителят натисне върху тяхната реклама. Ако няма кликове – не се заплаща. Справедливо, нали? А защо е толкова важна първа страница ли? Ами... спомнете си колко страници с резултати разглеждате, когато търсите в Google, и ще разберете.   Колко струва AdWords? AdWordsсе заплаща на клик, както разбрахме.Разбира се, често за един продукт има повече от една реклама. Това, коя се подрежда по-нагоре зависи от поне 3 фактора: 1.    Цена – тъй като при всяко търсене Google провежда един мини-търг, рекламите, които са готови да платят повече, се показват по-нагоре. Кой колко ще плати е зададено от модула за управление на всяка кампания. 2.    Качество на рекламата – това е едно особено отношение между текстовете в рекламата, ключовите думи в нея и – в крайна сметка – съдържанието, към което води (т.е. страницата зад линка на рекламата). 3.    Релевантност на рекламата – рекламите, на които кликват повече потребители, явно са по-добри като съдържание и наистина им вършат работа. Затова Google ги предпочита при показването. В крайна сметка, целта на търсачката не е само да спечели от реклами, но и да свърши работа на своите потребители.   С други думи – добре направените реклами се показват по-често и по-нагоре.   Има и още един „скрит“ фактор – профилът, през който пускате рекламата. Ако вашите кампании не са били добре направени и са имали ниско съотношение показвания:кликвания (CTR – click-through rate), то това също дърпа надолу рекламите ви. Но, за вас не е толкова важно дали вашата реклама е първа (потребителите не кликат задължително на първия резултат), а да се показва и да получавате максимум кликове срещу минимум бюждет.   Колко всъщност струва рекламата? Всъщност, няма точна цена. Зависи от продукта, който рекламирате и от сезона (ако има значение), и най-вече – от това дали имате конкуренция в AdWords, която да дава повече пари за реклама. Например „хотелски оферти за Великден“ се търсят в точно определен момент от годината. Докато „доставка на пица“ се използва на практика постоянно. За да не сте в неведение, обикновено се залага един краен бюджет за ден или за месец, който не се надвишава. Например 10 лв. на ден. Ако един клик е средно 0,20 лв., то на ден ще имате 50 клика. Ако имате обаче само 40 клика на тази цена, то разходът ви е 8 лв., а останалите 2 не се използват и не ги губите.Ако се изразходват всичките 10 лв., Google спира да показва рекламата ви и така не харчите повече от предвиденото.   „Това ли е всичко?“ – ще попитате, „Значи почвам и аз!“. Да, наистина всеки може да пуска реклами сам, достатъчно е да има кредитна карта и да се регистрира. Какво обаче се случва с вашата реклама, преди и след като я пуснете? Дори докато четете този текст, някой може да направи и пусне кампанията си в Google. Пускането и спирането става с няколко клика. И в един момент вие сте оставили рекламата да тече, но се оказва, че конкуренцията ви е изпреварила и вашата реклама е избутана надолу, или дори вече няма място за нея. Ето защо съществената част от работата по кампанията е всъщност ежедневния мониторинг. Това спомага и за още нещо съществено – вижда се веднага кои ваши ключови думи работят и кои – не. Това ви дава възможност да реагирате своевременно с настройки по кампанията и нейната оптимизация. Стига да имате време да го правите постоянно, разбира се. Но много важно е и как сте направили рекламата си от самото начало, за да няма тя нерелавантни думи или съдържание и да не трупа лош рейтинг. Дизайнът на рекламата е съществена част от целия процес.   SEO или AdWords И като казахме „оптимизиация“, добре е да дадем разликите между т.нар. SEO (search engine optimization, или оптимизация за търсачки) и AdWords:  
Функция SEO AdWords
Показване на първа страница на Google (време) 3-6-12 месеца, в зависимост от усилията, като резултатът не е гарантиран Веднага, във всички случаи
Начин на правене Ежедневно Ежедневно
Цена Разходите за SEO варират, но в добрия случай са все едно наемате някой да работи за вас само това PPC (pay per click, или плащане при клик) – т.е. плащане само за реално потребление
Достъп до потребителите Единствено чрез алгоритмите за търсене на Google, които са автоматични и на тях не може да се влияе Таргетиране на точна аудитория с помощта на правилно подбрани ключови думи
Позициране във времето Стандартно, без възможност за управление Показване точно в момента, в който потребителят търси.
  Или с други думи, SEO изисква не по-малко усилия и пари, и много повече време, за да се постигне резултат, при това - несигурен. Защото каквото и да направите, никога нямате гаранция дали и кога ще се появите на първа страница на Google. Това не означава, че не трябва да правите SEO, просто AdWordsе по-бърз и по-точно се измерват резултатите. Това е особено важно за бързо-оборотни сектори, където прозорецът за продажба е само няколко дни или няколко седмици. Така, ако един хотел има празнични пакети за Великден, докато чака Google да ги индексира и изведе на първа страница, ще мине не само Великден, но и Коледа. Затова единственият му шанс е AdWords.   Как тогава да направите добри реклами, които Google да не таксува скъпо? Отговорът е – чрез Сертфицирани Партньори на Google. За да стане „Сертифициран Партньор“, една фирма трябва да отговаря на следните условия: 1.    Да има служители, които са Сертифицирани от Google 2.    Да прави голям брой кампании за определен период от време.   Изглежда лесно, но всъщност не е така. Всеки може да провери кои са Сертифицираните Партньори на Google за дадена държава (в самия Google, разбира се), като например фирмите, които предлагат услуги в България на български език са само пет към март 2011 г.: https://adwords.google.com/professionals/search/query?bdgt=11111&crncy=BGN&gl=bg&geo=country&gcs=&indvq=&lr=bg&awh=   Всяка от тези фирми ще ви вземе такса за управлението на кампанията ви, но като цяло плюсовете за вас са повече, отколкото ако правите сами кампанията: 1.    Получавате професионално направена кампания (качествена, което е фактор 2 по-горе за подреждането на рекламите). 2.    Кампанията ви се следи в реално време от операторите, с помощта на специализирана платформа на Google. Така те могат да реагират на всяка промяна, която конкурентите ви правят. 3.    Партньорите на Google имат гореща телефонна връзка с офис на Google и по този начин мога да реагират веднага при нужда. 4.    Профилът на Сертифцириания Партньор пред Google обикновено е достатъчно добър и това спомага за по-доброто подреждане на кампанията ви (т. 3 от факторите при подреждане на рекламите). 5.    При равни други условия, рекламите на Сертифицирания Партньор се показват повече и по-често от останалите и това, в крайна сметка, ви помага да намалите бюджета си. 6.    Сертифицираните Партньори имат достъп до статистика на Google, с помощта на която могат да ви посъветват кога какво се търси в Google, както и да ви дадат първоначална идея за вашия продукт какъв бюджет ви е нужен, за да получите резултат от кампанията си. 7.    Като възлагате управлението на кампанията ви на специалисти, освобождавате своето време за дейностите, които са ви наистина важни. 8.    Плащате след издаване на фактура и без да има нужда да имате кредитна карта, каквато Google обикновено иска.   Или, както често давам за пример – всеки може да вземе една ножица и да се подстриже – лесно е, но обикновено ходи на фризьор, макар че трябва да плати. Заплащането на такса за управление на кампания е подобно.   Google AdWordsза всички Какво обаче да правите, ако вашият продукт се продава чрез мрежа от партньори? Например – произвеждате бира, но нямате търговци, при които всеки да може да си поръча 2 бири например. И вие така или иначе правите ТВ-, радио-, билборд- и т.н. реклама, за налагане на бранда и създаване на имидж? В този случай Google също има мрежа от партньори – сайтове, които отдават част от площите си за реклами на Google.Сигурно сте ги виждали, тъй като тези сайтове в България са над 4000. Там вече може да се пускат и банери и да заплатите или за кликове, или за импресии. Ако искате да наложите вашата марка бира, а не да докарате хората точно до вашия сайт, то сигурно ще предпочетете плащане за импресии, за да могат максимален брой хора да видят рекламата ви. Можете да изберете рекламата ви да се показва само в сайтове, които са важни за вас – например спортни, здравни, новинарски, лайфстайл, за жени и т.н. Можете да изберете дори само един конкретен сайт, стига той да е партньор на Google. Колко и кои сайтове да подберете може да ви посъветва вашият Сертифициран Партньор.   Без злоупотреби И накрая няколко думи за невалидните кликове. Докато вашата реклама тече, конкурентът ви може да започне да клика върху нея, за да изразходва бюджета ви. Да, ама не. Google има доста строга политика и алгоритми за следене в това отношение. Дори простият double-click, с който си отваряте документите на компютъра и по навик използвате, за да натиснете върху рекламата, Google го отчита и не ви начислява трафик и бюджет за втория клик. Полезно видео в това отношение има например тук: http://www.youtube.com/watch?v=_2fsFfP3pp4 . В крайна сметка, Google има интерес да има доволни рекламодатели, нали?   Това не е всичко Да, за съжаление, за да имате продажби чрез вашия сайт (ако не говорим за имиджовите реклами), то трябва да имате и (добре) работещ уеб-сайт и – в крайна сметка – конкурентен продукт. Така че, какъвто и трафик да ви донесе AdWords, ако не сте „си написали домашното“, то полза няма да има. Но ако ползвате времето си за да поддържате съдържанието на сайта си, то трудно ще смогнете да правите и кампании. И тъй като съдържанието си зависи от вас, то заемете се с него, а възложете AdWords на външен изпълнител.



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - ardqn http://frdeabercromfitchmagasinn.info qwwss
22.10.2012 09:23
zigtl <a href=http://frdeabercromfitchmagasinn.info>abercrombie pas cher</a> sxiug <a href=http://frdechaussuresloubutinnmagasin.info>louboutin</a> zcleq http://frdeabercromfitchmagasinn.info gq tgi
цитирай
2. анонимен - uggs outlet
26.10.2012 06:13
iyuwyhtmh
http://www.buybootugg.com/ Ugg Outlet
http://www.uggboots-discout.com/ Uggs
http://www.cheapbootugg.com/ uggs for sale
http://www.uggboots-winter.com/ Uggs Outlet
http://www.winter-uggboots.com/ Uggs Outlet
http://www.uggbootsbuyalot.com/ uggs outlet
http://www.backuggboots.com/ Ugg Boots
http://www.uggbootstoback.com/ Cheap Uggs
http://www.uggbootsaledollar.com/ Cheap Ugg
http://www.discountbootsale.com/ Cheap Uggs
http://www.shoesforwinter.com/ Ugg Boots Sale
http://www.bootsonline-ugg.com/ Uggs Sale
http://www.bootoutletssale.com/ Uggs
yyitkneov
<a href=http://www.buybootugg.com/#abfutvria>Ugg Sale</a>
<a href=http://www.uggboots-discout.com/#mtoylclfl>uggs outlet</a>
<a href=http://www.cheapbootugg.com/#eszrwjwdr>Cheap Uggs</a>
<a href=http://www.uggboots-winter.com/#xwhbvdgzw>Uggs Sale</a>
<a href=http://www.winter-uggboots.com/#ndlrbgzxj>Uggs Sale</a>
<a href=http://www.uggbootsbuyalot.com/#bnhxxcrdk>Cheap Uggs</a>
<a href=http://www.backuggboots.com/#lycvbmkqg>Ugg Boots Sale</a>
<a href=http://www.uggbootstoback.com/#kdjaejidv>Ugg Sale</a>
<a href=http://www.uggbootsaledollar.com/#jceuyszus>uggs for sale</a>
<a href=http://www.discountbootsale.com/#czeijdfhn>Ugg Boots Sale</a>
<a href=http://www.shoesforwinter.com/#hrlvlwhmo>Uggs Outlet</a>
<a href=http://www.bootsonline-ugg.com/#mfolauijj>Cheap Ugg</a>
<a href=http://www.bootoutletssale.com/#uubxkmanq>Cheap Ugg Boots</a>
maqgtnzlu
<a href=http://www.buybootugg.com/#idtotcfox>Cheap Uggs</a>
<a href=http://www.uggboots-discout.com/#rveevqlwn>Uggs Sale</a>
<a href=http://www.cheapbootugg.com/#eemmeidqe>uggs for sale</a>
<a href=http://www.uggboots-winter.com/#xavqfrzyz>Ugg Sale</a>
<a href=http://www.winter-uggboots.com/#snyujpvpp>Uggs</a>
<a href=http://www.uggbootsbuyalot.com/#ovsnpmcaf>Cheap Ugg</a>
<a href=http://www.backuggboots.com/#sapqqxppw>Cheap Ugg Boots</a>
<a href=http://www.uggbootstoback.com/#ezxfycrfc>Ugg Outlet</a>
<a href=http://www.uggbootsaledollar.com/#cnsacmljh>Cheap Ugg Boots</a>
<a href=http://www.discountbootsale.com/#tjvicnxwi>Cheap Ugg</a>
<a href=http://www.shoesforwinter.com/#wrwyhjajb>Ugg Sale</a>
<a href=http://www.bootsonline-ugg.com/#cddfclsrt>uggs outlet</a>
<a href=http://www.bootoutletssale.com/#jrqseuhbn>uggs for sale</a>
цитирай
3. анонимен - Uggs
26.10.2012 10:43
ligsnpcdf
http://www.buybootugg.com/ Cheap Ugg
http://www.uggboots-discout.com/ uggs outlet
http://www.cheapbootugg.com/ Ugg Outlet
http://www.uggboots-winter.com/ uggs for sale
http://www.winter-uggboots.com/ Cheap Ugg
http://www.uggbootsbuyalot.com/ Uggs Sale
http://www.backuggboots.com/ Uggs Sale
http://www.uggbootstoback.com/ uggs for sale
http://www.uggbootsaledollar.com/ Cheap Ugg Boots
http://www.discountbootsale.com/ Ugg Sale
http://www.shoesforwinter.com/ Ugg Sale
http://www.bootsonline-ugg.com/ Cheap Ugg
http://www.bootoutletssale.com/ Ugg Outlet
grmarzjxw
http://www.buybootugg.com/#vfmzxuhak - Ugg Boots Sale
http://www.uggboots-discout.com/#ehbfetsxg - uggs for sale
http://www.cheapbootugg.com/#figjnkaxr - Uggs Sale
http://www.uggboots-winter.com/#ssxuvounl - Ugg Outlet
http://www.winter-uggboots.com/#pirqdhwjm - Uggs
http://www.uggbootsbuyalot.com/#edrtlufwq - Ugg Outlet
http://www.backuggboots.com/#ufjabdtwl - Ugg Boots Sale
http://www.uggbootstoback.com/#mygkyqpdc - Ugg Boots
http://www.uggbootsaledollar.com/#ishyhesgj - Uggs Sale
http://www.discountbootsale.com/#xbkcgnnuy - Ugg Boots Sale
http://www.shoesforwinter.com/#svwbkdees - Ugg Boots
http://www.bootsonline-ugg.com/#dwttcywvh - uggs for sale
http://www.bootoutletssale.com/#xlqcsygpn - Ugg Sale
jgahaokhi
<a href=http://www.buybootugg.com/#vbwzzdpmd>Ugg Outlet</a>
<a href=http://www.uggboots-discout.com/#akgcmlxbi>uggs for sale</a>
<a href=http://www.cheapbootugg.com/#eeafxlvls>Cheap Ugg</a>
<a href=http://www.uggboots-winter.com/#ndchmavvp>Ugg Boots</a>
<a href=http://www.winter-uggboots.com/#xrkhuryqb>Ugg Outlet</a>
<a href=http://www.uggbootsbuyalot.com/#pvultakrv>Ugg Sale</a>
<a href=http://www.backuggboots.com/#vjlbffhex>Ugg Outlet</a>
<a href=http://www.uggbootstoback.com/#omyurfnsd>Uggs Sale</a>
<a href=http://www.uggbootsaledollar.com/#bystogeli>Cheap Ugg</a>
<a href=http://www.discountbootsale.com/#ackaqjhvv>Uggs Outlet</a>
<a href=http://www.shoesforwinter.com/#kqtdfswkr>uggs outlet</a>
<a href=http://www.bootsonline-ugg.com/#inexlodix>Uggs</a>
<a href=http://www.bootoutletssale.com/#rpdjxwpai>Cheap Ugg Boots</a>
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boyan
Категория: Други
Прочетен: 171774
Постинги: 47
Коментари: 72
Гласове: 205
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031